Effektivt indkøb til kommunernes skoler

Effektivt indkøb til kommunernes skoler

20. maj 2016
Eksaminerne er i fuld gang på landets skoler, og snart lukkes der ned før sommerferien. Derfor kan du med fordel allerede nu bestille it-udstyr, skolemøbler, skriveredskaber m.m., så det er klar til skolestart.

I langt de fleste tilfælde er der penge at spare ved at bruge en SKI-aftale, da den giver mulighed for at købe professionelle produkter og ydelser til fordelagtige priser. Leverandørerne er nøje udvalgt ud fra priser såvel som kvalitet, service og innovation.

Aftaler som folkeskolerne kan bruge

Nedenfor kan du se de SKI rammeaftaler, som er særligt relevante til indkøb på skolerne: 

  • Computere og tablets
    Mange kommuner anvender den forpligtende computeraftaler 50.40. Til supplerende køb findes den frivillige computeraftale 02.02, som er meget enkel at anvende. Her kan I købe professionelt computerudstyr og it-tilbehør til skarpe priser. På rammeaftalerne 02.02, 02.07 og 50.43 kan I købe iPads og andre tablets, der anvendes i undervisningen.

  • Møbler og inventar
    På rammeaftalerne 03.13, 50.31 og 50.32 kan skolerne købe alle former for møbler, ind-retningsløsninger og skoleinventar, der er specielt designet til undervisningssektoren.

  • AV-løsninger
    På rammeaftalerne 50.70 og 02.07 kan skolerne købe professionelle AV-løsninger fx projektorer, Smart TV, storskærme, infoskærme, interaktive tavler, smartboards og meget mere.

  • It-løsninger og -vedligehold
    På rammeaftale 02.18 og 02.19 kan skoleforvaltninger indkøbe skræddersyede it-løsninger, fx undervisningsløsninger (Learning Management Systems) og uddannelsesløsninger (E-Learning).

  • Biblioteksmaterialer
    den nye aftale på biblioteksmaterialer​ hvor delaftale 1, 5 og 6 træder i kraft den 8. juni 2016, og delaftale 2, 3, 4, og 7 træder i kraft den 16. juni 2016 kan folkeskolerne bl.a. købe klassebøger og taskesæt til eleverne, så de ligger klar til skolestart.

  • Andre aftaler
    Skoleforvaltninger og folkeskoler kan naturligvis anvende alle SKI’s aftaler – hvis kommunen ikke har egen aftaledækning. Det gælder fx økologiske fødevarer, tidsskrifter, skoleartikler, køkkenudstyr, byggematerialer og værktøj, produkter fra farvehandlere, LED og andre lyskilder, vikarydelser til administrationen, rengøringsservice og meget mere. 

Vi hjælper gerne med afklaring af behov og leverandører, giver gode råd om valg af rammeaftale og bistand til at anvende dem.

Vores aftaler anvendes af kommunernes institutioner som supplement i de tilfælde, hvor kommunen ikke har selvstændig aftaledækning. Derfor bør det undersøges, om der findes en central indkøbsaftale i kommunen, inden der foretages et stort indkøb.

Yderligere information

Du kan læse mere om ovenstående rammeaftaler i en samlet oversigt på vores hjemmeside.​​​